Gebruikeraccounts / -beheer¶
Een “praktijk beheerder” heeft de mogelijkheid om een overzicht op te vragen van gebruikersaccounts. De beheerder heeft tevens de mogelijkheid om acccounts te (de)blokkeren.
Let op
Wanneer uw praktijk geen gebruik maakt van Single Sign On kunt u een nieuw account aan laten maken via de procedure “Nieuwe gebruiker aanvragen”.
Een account dat administratief geblokkeerd is kunt u niet (de)blokkeren. Hiervoor dient u contact op te nemen met de Tetra Support via support@tetra.nl.
Uw kunt uw eigen account niet (de)blokkeren.
Het overzicht kunt u als volgt opvragen:
Login op Bricks Specialist
Klik op Praktijk beheer in het menu
Klik op gebruikersaccounts in het menu
Accounts blokkeren¶
Om het account van een medewerker te blokkeren klikt u op het “open slot” icoon. Wanneer de wijziging is opgeslagen zal het icoon veranderen in een “gesloten slot”. De vink in de kolom “Praktijk toegang” zal verdwijnen.
Account activeren (deblokkeren)¶
Wanneer een account voor een medewerker geblokkeerd is kunt u deze deblokkeren door op het “gesloten slot” icoon te klikken. Nadat de wijziging is opgeslagen zal het icoon veranderen in een “open slot”. De vink in de kolom “Praktijk toegang” zal vervolgens zichtbaar zijn.