Veel gestelde vragen en antwoorden

Wanneer ik probeer te verbinden met mijn praktijk krijg ik een inlogscherm te zien

Na installatie van een nieuwe versie van Charon kan het voorkomen dat u, wanneer u verbinding probeert te maken met uw praktijk, het volgende scherm te zien krijgt:

guacamole

Wanneer u dit scherm krijgt heeft uw browser nog sporen in het geheugen zitten van de vorige versie van Charon. Deze sporen worden door uw browser opgeslagen zodat wanneer u voor een tweede keer naar een website gaat, de plaatjes en andere elementen sneller worden geladen omdat deze al op uw computer staan. Dit wordt de broswer-cache genoemd.

Om dit probleem op te lossen is het noodzakelijk dat u uw browser-cache leegmaakt. Hoe u dit doet kunt u lezen op een van de volgende websites. Hier een aantal links naar de meest bekende browsers:

Google Chrome

Firefox

Safari op de Mac

Safari op de iPad

Android browser

Opera

Als ik via Charon verbinding maak met mijn server, krijg ik een scheef scherm

Het probleem met het ‘scheve scherm’ heeft te maken met dat u uw server probeert op te vragen in een vreemde resolutie. De resolutie geeft aan hoeveel pixels er op uw scherm staan. Praktisch gezien bepaalt dit hoeveel informatie er op uw scherm kan staan en in welke kwaliteit.

Dit probleem kan voorkomen wanneer u uw browser bijvoorbeeld niet helemaal heeft gemaximaliseerd. Om dit te doen klikt u op het icoontje ‘Maximaliseren’. Deze is vaak te vinden naast het kruisje om uw browser af te sluiten.

resolution


Laatst geüpdatet: 17-01-2024