Functie niet beschikbaar?

Het is mogelijk dat de beschreven functionaliteit of instellingen slechts gedeeltelijk beschikbaar zijn in uw versie van Bricks Huisarts. Nieuwe functies worden automatisch beschikbaar zodra ze voor uw omgeving zijn uitgerold.

Via de versie informatie kunt u de meest recente toevoegingen en wijzigingen volgen.

Hulpvraag

Algemeen

Door gebruik te maken van de hulpvraag functie, soms ook wel “intake” genoemd, kunt u aantekeningen maken zonder dat u de patiënt op hoeft te zoeken in het HIS. Dit is vooral handig wanneer u een patiënt aan de telefoon heeft die direct begint te praten zonder te zeggen wie hij is.

Nadat de patiënt zijn verhaal gedaan heeft kunt u deze opzoeken om vervolgens een afspraak, contact, recept en/of taak aan te maken.

Weet u niet wie de patiënt was en wilt u dit later uitzoeken, dan kunt u voor uzelf of uw collega een taak aanmaken op basis van de aantekeningen. Deze taak wordt automatisch gekoppeld aan de categorie “Hulpvragen”.

Activeren

De hulpvraag functionaliteit is te activeren bij uw persoonlijke instellingen onder de Algemeen-tab. Na het activeren van verschijnt in de hoofdnavigatie de Hulpvraag-tab.

Gebruik

Zodra u de hulpvraag functionaliteit geactiveerd heeft krijgt u, naast de Patiënten-tab, de Hulpvraag-tab in de hoofdnavigatie te zien.

Tip

In de Hulpvraag-tab wordt aangegeven hoeveel openstaande hulpvragen er open staan, u kunt tot 5 hulpvragen registreren.

Op het moment dat u een hulpvraag wilt registreren klikt u op de Hulpvraag-tab.

Staat er al een hulpvraag in de Hulpvraag widget die nog afgehandeld dient te worden, klik dan op Nieuwe hulpvraag knop. Staat er geen hulpvraag open, dan kunt u direct beginnen met het typen van hulpvraag.

Wanneer de patiënt klaar is met zijn verhaal klik u in het “Zoek patiënt” veld of op om de patiënt op te zoeken/koppelen. Is de hulpvraag van een patiënt die nog niet ingeschreven is in de praktijk, dan kunt u deze toevoegen via Patiënten-tab om daarna de patiënt op te zoeken bij de hulpvraag.

Tip

Heeft de patiënt de verbinding verbroken en wilt u op een later moment iets met de hulpvraag doen, klik dan op de Parkeer hulpvraag als taak knop. Hiermee maakt u van de hulpvraag een taak (voor uzelf) zodat er op een rustiger moment naar gekeken kan worden.

Na het opzoeken van de patiënt verschijnt de patiëntkaart rechts op het scherm, onder de hulpvraag verschijnen een aantal knoppen. Welke knoppen zichtbaar worden hangt af van uw rechten binnen het HIS.

Met de knoppen kunt u het volgende:

Knop

Uitleg

SOEP aanmaken

Maak een contact aan op basis van de hulpvraag, de hulpvraag wordt op de S-regel overgenomen.

Afspraak aanmaken

Maak een afspraak met dezelfde functionaliteit als via de AFS knop, de hulpvraag wordt automatisch overgenomen in de opmerking van de afspraak

Afspraak via agenda

Maak een afspraak via de agenda, de hulpvraag wordt automatisch overgenomen in de opmerking van de afspraak

Recept aanmaken

Maak een (herhaal)recept aan voor de patiënt

Taak aanmaken

Maak, naar aanleiding van de hulpvraag, een taak aan. De hulpvraag wordt automatisch overgenomen als omschrijving

Wijzig administratief

Wijzig de administratieve gegevens van de patiënt

Overig

Kies 1 van de andere mogelijkheden rondom de patiënt, denk hierbij aan het bekijken van financiële informatie, printen van een dossier, memo’s aanmaken, etc.

../../_images/invoer.gif

Hulpvraag invoeren en patiënt opzoeken


Laatst geüpdatet: 12-04-2025 10:13