Functie niet beschikbaar?

Het is mogelijk dat de beschreven functionaliteit of instellingen slechts gedeeltelijk beschikbaar zijn in uw versie van Bricks Huisarts. Nieuwe functies worden automatisch beschikbaar zodra ze voor uw omgeving zijn uitgerold.

Via de versie informatie kunt u de meest recente toevoegingen en wijzigingen volgen.

Telefooncentrale

Algemeen

Op dit moment biedt Bricks Huisarts de mogelijkheid om zich aan te melden als toestel bij een telefooncentrale. De logica werkt op basis van de (standaard) mogelijkheden van een SIP-koppeling.

Meer informatie over deze koppeling kunt u vinden in Telefooncentralekoppeling van de beheerhoofdstukken.

Binnenkomende gesprekken herkennen

Het herkennen van binnenkomende nummers in Bricks Huisarts is op dit moment alleen mogelijk wanneer gebruik wordt gemaakt van de de SIP-koppeling.

Gesprek starten vanuit Bricks Huisarts (uitbellen)

Om een patiënt te bellen vanuit Bricks Huisarts maakt de telefooncentralekoppeling gebruik van een helperprogramma dat op uw computer is geïnstalleerd.

Het helperprogramma herkent het telefoonnummer op basis van een toevoeging bij een telefoonnummer. De benodigde toevoeging kan verschillen per telefooncentrale.

Binnen de praktijkinstellingen kunt u aangeven welke toevoeging aan de telefoonnummers in het HIS moet worden toegevoegdHIS, de mogelijke opties zijn:

  • tel:

  • callto:

  • dial:

Om de uitbeloptie te activeren volgt u de volgende stappen:

  1. Klik op in de hoofdnavigatie

  2. Kies vervolgens Praktijkinstellingen ‣ Telefoon instellingen

  3. In het venster dat verschijnt kunt u aangeven wat er toegevoegd moet worden aan de telefoonnummers

  4. Na het activeren van de toevoeging ziet u achter de telefoonnummers een knop verschijnen. Wanneer u hierop klikt zal het nummer gebeld worden door het helperprogramma op uw computer.


Laatst geüpdatet: 14-05-2025 09:20