Apotheek

Algemeen

Vanuit Bricks Huisarts is het mogelijk om met 1 of meerdere apotheken te communiceren, denk hierbij aan het toesturen van recepten of het ontvangen van herhaalverzoeken.

Voor het versturen van recepten kunt u binnen Bricks Huisarts apotheken toevoegen of verwijderen door gebruik te maken van de opdracht APOTHEKEN. Na het invoeren van de opdracht verschijnt er een venster met daarop de gekoppelde apotheken. Met hetzelfde venster kunt u nieuwe apotheken koppelen, verwijderen en instellingen per apotheek aanpassen.

Toevoegen

Om een apotheek toe te voegen/koppelen aan Bricks Huisarts volgt u de volgende stappen:

Tip

Een apotheek zoeken kan door te zoeken op apotheek, AGB en plaats.

  1. Voer de opdracht APOTHEKEN uit

  2. Klik op de knop Apotheek toevoegen knop

  3. Er verschijnt een nieuw venster

  4. Vul in het zoekveld de naam op plaats in, het overzicht wordt automatisch bijgewerkt wanneer er apotheken gevonden worden

  5. Klik op de naam van de apotheek die u wilt toevoegen

  6. Klik op de Selecteer knop

  7. De apotheek verschijnt in het apotheken overzicht

  8. Door op het menu te klikken kunt de (standaard) instellingen van de toegevoegde apotheek aanpassen

Wilt u nog een apotheek toevoegen? Klik dan op Apotheek toevoegen knop en volg de stappen hierboven.

Verwijderen

Om een apotheek toe te verwijderen uit Bricks Huisarts volgt u de volgende stappen:

  1. Voer de opdracht APOTHEKEN uit

  2. Klik op het menu bij de apotheek die uw wilt verwijderen

  3. (Optioneel) verhuis gekoppelde patiënten

  4. Klik op de “Verwijderen” optie in het menu

  5. Klik op de Ja knop om uw keuze te bevestigen

Patiënten verhuizen

Het kan voorkomen dat u patiënten die geregistreerd staan bij een apotheek in één keer wilt overzetten naar een anderen apotheek, dit gaat als volgt te werk:

  1. Voer de opdracht APOTHEKEN uit

  2. Klik op het menu bij de apotheek waarvan u de patiënten wilt verhuizen

  3. Kies “Verhuis patiënten” in het menu dat verschijn

  4. Kies de apotheek waar u de patiënten naartoe wilt verhuizen

  5. Klik op de Selecteer knop

  6. Klik op de Ja knop om de verhuizing te bevestigen

  7. Er verschijnt een bevestiging van de verhuizing, dit kan even duren

Ontbrekende apotheek

Het kan voor komen dat de apotheek die u wilt toevoegen aan Bricks Huisarts niet aanwezig is in het apotheken overzicht, of er is geen communicatie adres bekend. In beide gevallen dient u contact met ons op te nemen zodat we de ontbrekende apotheek of het communicatie adres kunnen toevoegen.

Om de apotheek of het communicatie adres toe te voegen kunt u ons een Eitje sturen waarin u meldt welke apotheek of informatie er ontbreekt aangevuld met de volgende gegevens:

Omschrijving

Aan te leveren gegevens

Communicatie adres ontbreekt

Vraag het communicatie adres bij de apotheker op en geef deze aan ons door

Apotheek ontbreekt

Geef de naam, adresgegevens, AGB-code en het communicatie adres van de apotheek aan ons door

Instellingen per apotheek

Tip

Wanneer u voor een patiënt het recept altijd wilt printen kunt u bij de administratieve patiëntgegevens de PRINTAPOTHEEK kiezen.

Wilt u eenmalig printen (en dus niet versturen) kunt u in het receptenscherm het vinkje bij verzenden uit zetten en bij printen aanzetten.

U heeft per apotheek de mogelijkheid om recepten afdrukken en/of versturen aan te passen.

De “standaard” opties zullen per apotheek anders zijn, dit heeft te maken de reeds aanwezige instellingen. U kunt het standaard printen/verzenden aanpassen door deze optie aan, of uit, te zetten.

Het wijzigen van een instelling gaat als volgt:

  1. Voer de opdracht APOTHEKEN uit

  2. Klik op het menu bij de apotheek waarvan u de instellingen wilt aanpassen

  3. Kies de optie die u wilt aanpassen:

    • Standaard printen aan of uit

    • Standaard verzenden aan of uit

  4. De instelling is aangepast


Laatst geüpdatet: 21-10-2024 15:06