Apotheek¶
Algemeen¶
Vanuit Bricks Huisarts is het mogelijk om met 1 of meerdere apotheken te communiceren, denk hierbij aan het toesturen van recepten of het ontvangen van herhaalverzoeken.
Voor het versturen van recepten kunt u binnen Bricks Huisarts apotheken toevoegen of verwijderen door gebruik te maken van de opdracht APOTHEKEN. Na het invoeren van de opdracht verschijnt er een venster met daarop de gekoppelde apotheken. Met hetzelfde venster kunt u nieuwe apotheken koppelen, verwijderen en instellingen per apotheek aanpassen.
Toevoegen¶
Om een apotheek toe te voegen/koppelen aan Bricks Huisarts volgt u de volgende stappen:
Tip
Een apotheek zoeken kan door te zoeken op apotheek, AGB en plaats.
Voer de opdracht APOTHEKEN uit
Klik op de knop
knopEr verschijnt een nieuw venster
Vul in het zoekveld de naam op plaats in, het overzicht wordt automatisch bijgewerkt wanneer er apotheken gevonden worden
Klik op de naam van de apotheek die u wilt toevoegen
Klik op de
knopDe apotheek verschijnt in het apotheken overzicht
Door op het menu te klikken kunt de (standaard) instellingen van de toegevoegde apotheek aanpassen
Wilt u nog een apotheek toevoegen? Klik dan op
knop en volg de stappen hierboven.Verwijderen¶
Om een apotheek toe te verwijderen uit Bricks Huisarts volgt u de volgende stappen:
Voer de opdracht APOTHEKEN uit
Klik op het menu bij de apotheek die uw wilt verwijderen
(Optioneel) verhuis gekoppelde patiënten
Klik op de “Verwijderen” optie in het menu
Klik op de
knop om uw keuze te bevestigen
Patiënten verhuizen¶
Het kan voorkomen dat u patiënten die geregistreerd staan bij een apotheek in één keer wilt overzetten naar een anderen apotheek, dit gaat als volgt te werk:
Voer de opdracht APOTHEKEN uit
Klik op het menu bij de apotheek waarvan u de patiënten wilt verhuizen
Kies “Verhuis patiënten” in het menu dat verschijn
Kies de apotheek waar u de patiënten naartoe wilt verhuizen
Klik op de
knopKlik op de
knop om de verhuizing te bevestigenEr verschijnt een bevestiging van de verhuizing, dit kan even duren
Ontbrekende apotheek¶
Het kan voor komen dat de apotheek die u wilt toevoegen aan Bricks Huisarts niet aanwezig is in het apotheken overzicht, of er is geen communicatie adres bekend. In beide gevallen dient u contact met ons op te nemen zodat we de ontbrekende apotheek of het communicatie adres kunnen toevoegen.
Om de apotheek of het communicatie adres toe te voegen kunt u ons een Eitje sturen waarin u meldt welke apotheek of informatie er ontbreekt aangevuld met de volgende gegevens:
Omschrijving |
Aan te leveren gegevens |
---|---|
Communicatie adres ontbreekt |
Vraag het communicatie adres bij de apotheker op en geef deze aan ons door |
Apotheek ontbreekt |
Geef de naam, adresgegevens, AGB-code en het communicatie adres van de apotheek aan ons door |
Instellingen per apotheek¶
Tip
Wanneer u voor een patiënt het recept altijd wilt printen kunt u bij de administratieve patiëntgegevens de PRINTAPOTHEEK kiezen.
Wilt u eenmalig printen (en dus niet versturen) kunt u in het receptenscherm het vinkje bij verzenden uit zetten en bij printen aanzetten.
U heeft per apotheek de mogelijkheid om recepten afdrukken en/of versturen aan te passen.
De “standaard” opties zullen per apotheek anders zijn, dit heeft te maken de reeds aanwezige instellingen. U kunt het standaard printen/verzenden aanpassen door deze optie aan, of uit, te zetten.
Het wijzigen van een instelling gaat als volgt:
Voer de opdracht APOTHEKEN uit
Klik op het menu bij de apotheek waarvan u de instellingen wilt aanpassen
Kies de optie die u wilt aanpassen:
Standaard printen aan of uit
Standaard verzenden aan of uit
De instelling is aangepast