Taken

Algemeen

Binnen Bricks Huisarts heeft u de mogelijkheid om taken aan te maken voor uzelf en uw collega’s. Dit kunnen taken over algemene zaken zijn, maar ook taken die gekoppeld zijn aan een patiënt of aan communicatie.

Bij taken die gekoppeld zijn aan een patiënt of communicatie ziet u in de takenlijst achter “Betreft:” staan om welke patiënt het gaat.

Klikt u op een taak, dan zal er een uitgebreidere weergave van de taak zichtbaar worden. U kunt dan direct zaken aanpassen en weer opslaan.

In het geval u achter “Betreft:” op de naam van een patiënt klikt, dan gaat u naar het betreffende dossier of naar het gekoppelde bericht.

Takenlijst

De aan u toegewezen taken kunt u vinden onder de Taken-tab in de hoofdnavigatie. Het getal achter het “taken” geeft aan hoeveel openstaande taken u nog heeft:

../../_images/hoofdnavigatie1.png

U heeft nog 8 af te handelen taken

Wilt u weten welke taken er open staan voor een specifieke patiënt, deze kunt u vinden op de patiëntkaart, of op de Taken-tab na het openen van een dossier.

Aanmaken

Een taak maakt u aan door op de Taken-tab op Aanmaken of Communicatie-tab op Nieuwe taak te klikken.

Na het klikken op de knop verschijnt er een venster voor het aanmaken van de taak:

../../_images/nieuwe-taak.png

Nieuwe taak venster

Onderdeel

Uitleg

Start

Datum dat de taak start

Prioriteit

De prioriteit van de taak: Laag, Normaal, Hoog

Status

Status van de taak: Open, Bezig, Afgehandeld

Categorie

De categorie waaronder het bericht zichtbaar dient te zijn. Is er nog geen categorie beschikbaar, of wilt u een nieuwe categorie toevoegen, klik dan op Taak instellingen

Titel

De titel van de taak, de wordt dik gedrukt weergegeven in de takenlijst

Omschrijving

Taakomschrijving

Toekennen aan

De persoon aan wie de taak toegewezen is.
Klik op Medewerker knop om 1 of meerdere collega’s te koppelen, of klik op Mezelf om de taak direct aan uzelf toe te wijzen

Gaat over

Kies Geen wanneer het een niet patiënt gebonden taak is, klik op om een patiënt te koppelen aan de taak.

Afhandelen

Niet patiëntgebonden taak

U kunt een niet patiëntgebonden taak na afhandelen de status “Afgehandeld” geven :

  • Op het menu achter te klikken en te kiezen voor Status ‣ Afgehandeld;

  • De taak te openen en op Afhandelen te klikken;

  • De taak te openen en de status aan te passen naar “Afgehandeld” en op Opslaan te klikken.

Patiëntgebonden taak

Een patiëntgebonden taak kunt u heet meest eenvoudig afhandelen door eerst het bijbehorende dossier of het bericht te openen door op de naam van de patiënt te klikken achter “Betreft:” in de takenlijst.

Wanneer u dit gedaan heeft gaat u naar het dossier of het bericht waarna de taak in een venster “bovenop” het dossier / bericht staat.

U kunt het bericht sluiten door op te klikken, het nadeel hiervan is dat u de taak weer op moet zoeken. Het werkt praktischer om de taak te verkleinen door op te klikken.

../../_images/taak-minimaliseren.gif

Taak verkleinen

Na het afhandelen van de taak klikt u op en zet u de taak terug naar de “aanvrager” van de taak door op Aanmaker te klikken, of u klikt om Afhandelen om de taak te sluiten en op “Afgehandeld” te zetten.

Taak in behandeling

Wanneer u met een taak start kunt u deze de status “bezig” (in behandeling) geven. Pas u de status aan, dan kunnen uw collega’s zien dat de taak gestart is.

De status kunt u aanpassen door:

  • Op het menu te klikken achter de taak en te kiezen voor Status -> Bezig;

  • De taak te openen, “Bezig” de selecteren bij “Status” en daarna op Opslaan te klikken.

In de takenlijst zijn de taken die in behandeling zijn herkenbaar aan de .

Aanpassen

Pas een taak aan door op de taak te klikken, de gewenste aanpassing door te voeren en op Opslaan te klikken.


Laatst geüpdatet: 14-01-2025 09:13