Functie niet beschikbaar?
Het is mogelijk dat de beschreven functionaliteit of instellingen slechts gedeeltelijk beschikbaar zijn in uw versie van Bricks Huisarts. Nieuwe functies worden automatisch beschikbaar zodra ze voor uw omgeving zijn uitgerold.
Via de versie informatie kunt u de meest recente toevoegingen en wijzigingen volgen.
Algemeen¶
Op dit moment biedt Bricks Huisarts de mogelijkheid om zich aan te melden als toestel bij een telefooncentrale. De logica werkt op basis van de (standaard) mogelijkheden van een SIP-koppeling.
Meer informatie over deze koppeling kunt u vinden in SIP-koppeling van de beheerhoofdstukken.
Binnenkomende gesprekken¶
Wanneer de koppeling met de telefooncentrale geactiveerd is verschijnt er rechtsbovenin het scherm een melding wanneer er een gesprek binnenkomt. Daarnaast verschijnt de Patiënten-tab links van .
knop op deKlik op de melding of op
knop om bij het binnenkomende gesprek de patiënt en/of woonverbandleden op te zoeken. Het resultaat verschijnt in een venster van waaruit u het dossier van de gewenste patiënt kunt openen.Neemt een collega het gesprek aan of hangt de patiënt op, dan verdwijnt de knop.
Let op
Het herkennen van binnenkomende nummers in Bricks Huisarts is op dit moment alleen mogelijk wanneer gebruik wordt gemaakt van de SIP-koppeling.
Uitgaande gesprekken¶
Wanneer de koppeling met de telefooncentrale geactiveerd is of wanneer u het uitbellen geactiveerd heeft omdat u een helperprogramma op uw computer geïnstalleerd heeft om uit te bellen via uw telefooncentrale, dan verschijnt op verschillende plaatsen in het HIS achter de telefoonnummers van de patiënt een
knop icoon.Klikt u op dit icoon, dan wordt het nummer opgebeld op basis van de ingestelde uitbeloptie.
Gesprek starten vanuit Bricks Huisarts (uitbellen)¶
Om een patiënt te bellen vanuit Bricks Huisarts maakt de telefooncentralekoppeling gebruik van een helperprogramma dat op uw computer is geïnstalleerd.
Het helperprogramma herkent het telefoonnummer op basis van een toevoeging bij een telefoonnummer. De benodigde toevoeging kan verschillen per telefooncentrale.
Binnen de praktijkinstellingen kunt u aangeven welke toevoeging aan de telefoonnummers in het HIS moet worden toegevoegd, de mogelijke opties zijn:
tel:
callto:
dial:
Om de uitbeloptie te activeren volgt u de volgende stappen:
Klik op in de hoofdnavigatie
Kies vervolgens
In het venster dat verschijnt kunt u aangeven wat er toegevoegd moet worden aan de telefoonnummers
Na het activeren van de toevoeging ziet u achter de telefoonnummers een
knop verschijnen. Wanneer u hierop klikt zal het nummer gebeld worden door het helperprogramma op uw computer.