Functie niet beschikbaar?

Het is mogelijk dat de beschreven functionaliteit of instellingen slechts gedeeltelijk beschikbaar zijn in uw versie van Bricks Huisarts. Nieuwe functies worden automatisch beschikbaar zodra ze voor uw omgeving zijn uitgerold.

Via de versie informatie kunt u de meest recente toevoegingen en wijzigingen volgen.

Algemeen

Bricks Huisarts biedt u de mogelijkheid om te koppelen met:

Binnenkomende gesprekken: patiënt opzoeken

Algemeen / instellen

Op het moment dat de telefooncentralekoppeling geactiveerd is door uw leverancier, ziet u iedere keer dat er een oproep aangekondigd wordt de volgende melding in Bricks Huisarts:

../../_images/eerste-inkomende-gesprek.png

Binnenkomend gesprek zonder aangegeven voorkeurstoestel

Zodra u bij uw persoonlijke instellingen heeft aangegeven voor wel toestelnummer u een op de hoogte gehouden wilt worden van oproepen u deze melding niet meer ontvangen.

Neemt u nooit de telefoon of wilt u nooit een melding ontvangen, dan kunt u dat ook aangeven bij de persoonlijke-instellingen. In beide gevallen gaat u naar de Telefonie-tab bij de persoonlijke instellingen.

Om u te “abonneren” op meldingen voor uw toestel vink u uw toestelnummer in de lijst met beschikbare toestelnummers. Staat uw toestelnummer er nog niet tussen, bel dan 1 keer naar de praktijk zodat u toestelnummer bekend is bij het HIS.

Het is mogelijk om u te “abonneren” op oproepen naar meerdere toestelnummers, vink hiervoor de nummers aan waarvan u wilt zien dat er een oproep binnenkomt.

Wilt u van geen enkel gesprek een melding krijgen, vink dan de optie Accepteer geen gesprekken aan.

Melding binnenkomend gesprek

Wanneer er een gesprek op uw toestelnummer binnenkomt, dan gaat er in de hoofdnavigatie een telefoon knipperen:

../../_images/ringing.gif

Binnenkomend gesprek

Het icoon verschijnt op het moment dat het eerste gesprek binnengekomen is, daarna verdwijnt hij niet meer totdat u opnieuw inlogt.

Klikt u op de , dan wordt er een venster geopend waarin het inkomende en de vorige oproepen zichtbaar zijn:

../../_images/oproepen.png

Oproepen overzicht en nummerselectie

Het meest recente gesprek is geselecteerd waarvan u tevens de bijbehorende patiënt en/of woonverbandleden ziet.

Klik in de lijst met gevonden patiënten op de patiënt waarvan u de patiëntkaart wenst te openen. U kunt ook op het icoon klikken om de patiëntkaart te openen.

Tip

Heeft u de oproep net gemist, of is de melding verdwenen?
U kunt altijd op de klikken om het inkomende oproepen overzicht te bekijken, daarnaast kunt u
op de Patiënten-tab op de Zoek nummer knop klikken om het overzicht te bekijken.

Meldingen voor een (ander) toestel ontvangen

Op het moment dat u nog niet heeft aangegeven voor een specifiek toestel meldingen te willen ontvangen, krijgt u voor ieder telefoontje dat overgaat de melding dat u uw toestel dient in te stellen. Hoe u dit kunt instellen, wordt uitgelegd in het hoofdstuk Algemeen / instellen.

Heeft u dit al wel gedaan en wilt u ook voor andere nummers de oproepen zien, zorg er dan voor dat er minimaal 1 oproep is geweest via de telefooncentralekoppeling naar het toestel waarvoor u de meldingen wilt ontvangen.

U kunt op de Telefonie-tab van uw persoonlijke instellingen inzien en opgeven voor welke toestellen u een melding ontvangt wanneer deze overgaan.

../../_images/instelling-inkomende-gesprekken.png

Oproepen ontvangen van de aangevinkte toestelnummers

In het lijstje met toestelnummers vinkt u de nummers aan waarvan u een melding wilt ontvangen. Sla na het aanvinken van de nummers de aanpassing op door op Opslaan te klikken.

Uitgaande gesprekken: nummer bellen vanuit het HIS

Wanneer u heeft ingesteld dat u vanuit Bricks Huisarts een telefoonnummer wilt kunnen bellen, dan verschijnt er rechts van elk telefoonnummer een icoon.

Op het moment dat u op het icoon klikt zal het nummer gebeld worden.

Instellen: Gesprek starten vanuit Bricks Huisarts (uitbellen)

Tip

Het starten van een gesprek vanuit Bricks Huisarts werkt met iedere telefooncentrale die ondersteuning heeft om telefoonnummers te bellen die beginnen met tel:, callto: of dial:.

Om een patiënt te bellen vanuit Bricks Huisarts maakt de telefooncentralekoppeling gebruik van een helperprogramma dat op uw computer of in uw browser geïnstalleerd is.

Het helperprogramma herkent het telefoonnummer op basis van een toevoeging bij een telefoonnummer. De benodigde toevoeging kan verschillen per telefooncentrale.

Binnen de praktijkinstellingen kunt u aangeven welke toevoeging aan de telefoonnummers in het HIS moet worden toegevoegd, de mogelijke opties zijn:

  • tel:

  • callto:

  • dial:

Om de uitbeloptie te activeren volgt u deze stappen:

  1. Klik op in de hoofdnavigatie

  2. Kies vervolgens Praktijkinstellingen ‣ Telefooninstellingen

  3. In het venster dat verschijnt kunt u aangeven welke toevoeging er gebruikt moet worden.

  4. Na het activeren van de toevoeging ziet u achter de telefoonnummers een verschijnen. Wanneer u hierop klikt zal het nummer gebeld worden door het helperprogramma op uw computer.

Veelgestelde vragen

Heeft u een veelgestelde vraag over het telefooncentrale(koppeling), mogelijk kunt u het antwoord vinden bij de veelgestelde vragen.