Functie niet beschikbaar?

Het is mogelijk dat de beschreven functionaliteit of instellingen slechts gedeeltelijk beschikbaar zijn in uw versie van Bricks Huisarts. Nieuwe functies worden automatisch beschikbaar zodra ze voor uw omgeving zijn uitgerold.

Via de versie informatie kunt u de meest recente toevoegingen en wijzigingen volgen.

Algemeen

Bricks Huisarts biedt u de mogelijkheid om te koppelen met:

Binnenkomende gesprekken: patiënt opzoeken

Algemeen

Op het moment dat de telefooncentralekoppeling actief is krijgt u een melding van ieder binnenkomend gesprek, deze meldingen verschijnen rechtsbovenin uw scherm:

../../_images/inkomend-gesprek.png

Melding binnenkomend gesprek

Klikt u op de melding, dan gaat u naar de Patiënten-tab en wordt er een venster geopend waarin de inkomende en de vorige oproepen zichtbaar zijn.

../../_images/oproepen.png

Oproepen overzicht en nummerselectie

Het meest recente gesprek is geselecteerd waarvan u tevens de bijbehorende patiënt en/of woonverbandleden ziet.

Klik op een patiënt in het lijstje om de patiëntkaart van de patiënt te bekijken.

Tip

Heeft u de oproep net gemist, of is de melding verdwenen?
Op de Patiënten-tab verschijnt links van de Nieuwe patiënt knop de Zoek nummer knop zodra er een binnenkomende oproep geweest is. Klikt u hierop, dan krijgt u hetzelfde venster te zien dat verschijnt wanneer u op binnenkomende ontvangen oproep melding klikt.

Alleen meldingen voor mijn toestel

Standaard krijgt u een melding van een oproep voor ieder toestel in de praktijk, wilt u alleen een melding ontvangen wanneer er een gesprek binnenkomt op uw toestelnummer?

Ga naar persoonlijke instellingen en vink alle toestelnummers op de Telefonie-tab uit met uitzondering van uw eigen toestelnummer. Sla de aanpassing op door op Opslaan te klikken.

Uitgaande gesprekken: nummer bellen vanuit het HIS

Wanneer u heeft ingesteld dat u vanuit Bricks Huisarts een telefoonnummer wilt kunnen bellen, dan verschijnt er rechts van elk telefoonnummer een icoon.

Op het moment dat u op het icoon klikt zal het nummer gebeld worden.

Instellen: Gesprek starten vanuit Bricks Huisarts (uitbellen)

Tip

Het starten van een gesprek vanuit Bricks Huisarts werkt met iedere telefooncentrale die ondersteuning heeft om telefoonnummers te bellen die beginnen met tel:, callto: of dial:.

Om een patiënt te bellen vanuit Bricks Huisarts maakt de telefooncentralekoppeling gebruik van een helperprogramma dat op uw computer of in uw browser geïnstalleerd is.

Het helperprogramma herkent het telefoonnummer op basis van een toevoeging bij een telefoonnummer. De benodigde toevoeging kan verschillen per telefooncentrale.

Binnen de praktijkinstellingen kunt u aangeven welke toevoeging aan de telefoonnummers in het HIS moet worden toegevoegd, de mogelijke opties zijn:

  • tel:

  • callto:

  • dial:

Om de uitbeloptie te activeren volgt u deze stappen:

  1. Klik op in de hoofdnavigatie

  2. Kies vervolgens Praktijkinstellingen ‣ Telefooninstellingen

  3. In het venster dat verschijnt kunt u aangeven welke toevoeging er gebruikt moet worden.

    Let op

    Maakt u gebruik van de SIP-koppeling, kies dan de optie SIP-koppeling.

  4. Na het activeren van de toevoeging ziet u achter de telefoonnummers een knop verschijnen. Wanneer u hierop klikt zal het nummer gebeld worden door het helperprogramma op uw computer.