Functie niet beschikbaar?
Het is mogelijk dat de beschreven functionaliteit of instellingen slechts gedeeltelijk beschikbaar zijn in uw versie van Bricks Huisarts. Nieuwe functies worden automatisch beschikbaar zodra ze voor uw omgeving zijn uitgerold.
Via de versie informatie kunt u de meest recente toevoegingen en wijzigingen volgen.
Telefooncentrale¶
Waarom krijg ik geen meldingen van binnenkomende gesprekken?¶
Bij binnenkomende telefoongesprekken ziet u de volgende melding:

Melding binnenkomend gesprek¶
Verschijnt deze niet in uw HIS, controleer dan of u een meldingen voor uw persoonlijke toestelnummer accepteert op de Telefonie-tab bij uw persoonlijke instellingen.
Waarom wordt de patiënt niet direct herkend na het aanpassen van een telefoonnummer?¶
Om het systeem snel te laten werken, worden telefoonnummers in een zogenoemde cache (tijdelijke opslag) bewaard.
Deze cache wordt één keer per nacht automatisch vernieuwd.
Als u vandaag een telefoonnummer toevoegt of wijzigt in Patiëntadministratief, zal de nummerherkenning dit nieuwe nummer vanaf de volgende dag gebruiken.
Moet ik het telefoonnummer invoeren als +31…?¶
Nee, dat is niet nodig.
De telefooncentrale stuurt telefoonnummers door naar Bricks Huisarts in de vorm +31612345678.
U kunt in het HIS echter ook gewoon 06 123 456 78 invoeren.
De nummerherkenning herkent automatisch verschillende schrijfwijzen van telefoonnummers, dus u hoeft niets aan te passen aan de opmaak.
Waarom krijg ik geen meldingen meer van binnenkomende gesprekken?¶
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom uw geen melding meer krijgt van een binnenkomend gesprek:
- Uw toestelnummer is niet meer aanvinkt op de Telefonie-tab bij uw persoonlijke instellingen.Meer informatie over het instellen kunt u vinden in het hoofdstuk Meldingen voor een (ander) toestel ontvangen.
- Uw praktijk AGB is onlangs gewijzigd en dit nog niet aangepast in de instellingen van uw telefooncentralekoppeling.Neem in dit geval contact op met de persoon die verantwoordelijk is voor het beheer van de telefooncentralekoppeling om de praktijk AGB aan te laten passen.
De internetverbinding van uw praktijk waarop Bricks Huisarts bereikbaar is is momenteel niet beschikbaar. Wanneer dit het geval is kan de telefooncentrale geen melding maken van een binnenkomend gesprek bij Bricks Huisarts en krijg u dus geen melding te zien.
Hoe schoon ik de lijst met toestelnummer op bij mijn persoonlijke instellingen?¶
Op de Telefonie-tab kunt u bij uw persoonlijke instellingen op klikken achter het toestelnummers dat u wilt verwijderen.
Wilt u als uw persoonlijke instellingen opnieuw instellen klik dan op de knop.