Functie niet beschikbaar?

Het is mogelijk dat de beschreven functionaliteit of instellingen slechts gedeeltelijk beschikbaar zijn in uw versie van Bricks Huisarts. Nieuwe functies worden automatisch beschikbaar zodra ze voor uw omgeving zijn uitgerold.

Via de versie informatie kunt u de meest recente toevoegingen en wijzigingen volgen.

SMS-berichten

Berichten komen niet aan

Wanneer een SMS verzonden is naar de patiënt, of naar uzelf en hij is niet zichtbaar op uw telefoon controleer dan of er een blokkade/spam filter actief is op uw telefoon.

iPhone/iOS

Controleer of het vakje “Onbekende afzenders filteren” is aangevinkt in Instellingen ‣ Berichten.

Wanneer deze functie is ingeschakeld, krijgt u geen melding van een ontvangen bericht, tenzij het van een bekende afzender uit de contactenlijst is. Onbekende berichten komen terecht in een spam-, geblokkeerde, verwijderde, gearchiveerde of onbekende SMS-inbox.

U kunt geblokkeerde contacten en nummers bekijken door naar Instellingen > Berichten > Geblokkeerd te gaan.

Android

  • Ga naar de SMS-app en controleer of het spamfilter is geactiveerd door te kiezen voor menu of 3-puntjes-icoon” ‣ Instellingen ‣ Spamfilter. Rechtsboven in het scherm als deze functie is geactiveerd.

  • Ga naar Telefooninstellingen ‣ Apps. Selecteer de applicatie waarvan u berichten wilt ontvangen en zorg ervoor dat Meldingen ontvangen is ingeschakeld.

  • Ga naar Telefooninstellingen en controleer of “Opties voor ontwikkelaars” is ingeschakeld, deactiveer deze functie.

Nadat bovenstaande stappen doorlopen zijn, dan kunt u het opnieuw proberen. Mocht het dan nog steeds niet werken, dan raden we u aan om:

  • Het toestel opnieuw op te starten

  • Te laten controleren of SMS’jes van familie of vrienden wel aankomen

  • De SIM-kaart in een ander toestel te stoppen om telefoon gerelateerde problemen uit te sluiten.