Inloggen

Ik weet mijn wachtwoord niet meer, wat nu?

Vraag aan een collega, die accounts mag beheren, om uw wachtwoord te resetten. Uw collega kan de volgende stappen uitvoeren.

Na de reset bent u weer aan zet, doorloop de volgende stappen:

  1. Login op Bricks Huisarts met uw gebruikersnaam en het tijdelijke wachtwoord

  2. Vul 2 maal uw nieuwe wachtwoord in

  3. Klik op Opslaan

  4. Vul uw verificatiecode in

Mijn verificatiecode wordt niet geaccepteerd, wat nu?

Tweestapsverificatie werkt op basis van de actuele tijd, voer daarom eerste de volgende stappen uit:

  1. Controleer of de tijd op uw telefoon gelijk loopt met https://uhr.ptb.de en corrigeer deze indien nodig.
    Weet u niet hoe dit moet, neem dan contact op met uw systeembeheerder.
  2. Doe nu hetzelfde op uw computer.

  3. Probeer in te loggen op Bricks Huisarts.

Ik heb een nieuwe telefoon, hoe kan ik tweestapsverificatie heractiveren?

Heeft u een nieuwe telefoon en kunt niet meer inloggen op Bricks Huisarts omdat u de tweestapsverificatie app niet over heeft kunnen zetten?

Neem contact op met een collega die verantwoordelijk is voor het gebruikersbeheer.

Uw collega kan tweestapsverificatie tijdelijk voor u uitzetten zodat u samen met uw collega de tweestapsverificatie weer kunt activeren.

Waaraan dient mijn wachtwoord te voldoen?

Let op

Volgens de NEN7510 richtlijn is de gebruiker zelf verantwoordelijk voor het bedenken van een sterk wachtwoord en het volgen van de geldende richtlijnen.

Het wachtwoord dient aan het volgende te voldoen:

  • Minimaal 7 tekens

  • Maximaal 50 tekens

De volgende speciale tekens zijn niet toegestaan:

  • enkel aanhalingsteken (')

  • dubbel aanhalingsteken ()

  • kleinerdan teken (<)

  • ampersand/en-teken (&)

  • accent grave/backtick (`)

Kan ik zien of een medewerker tweestapsverificatie aan heeft staan?

Via het medewerkerbeheerscherm (opdracht MW) kunt u zien of een medewerker tweestapsverificatie aan heeft staan. Kijk hiervoor in de betreffende kolom in het overzicht.

Na het instellen krijg ik bij het invullen van de code de foutmelding “onjuiste code”, hoe kan dat?

De code wordt gegenereerd op basis van de huidige datum en tijd. Daarnaast wordt er iedere 30 seconden een nieuwe code gegenereerd (en komt de vorige daarmee te vervallen).

De foutmelding kan twee oorzaken hebben:

  • De ingevulde code is tijdens het overtypen verlopen, probeer een tweede keer (met de nieuwe code die in de authenticatie app staat).

  • De datum en/of tijd lopen niet gelijk op de verschillende apparaten, zorg ervoor dat op alle apparaten de tijd gelijk loopt.


Laatst geüpdatet: 21-10-2024 15:06