Functie niet beschikbaar?
Het is mogelijk dat de beschreven functionaliteit of instellingen slechts gedeeltelijk beschikbaar zijn in uw versie van Bricks Huisarts. Nieuwe functies worden automatisch beschikbaar zodra ze voor uw omgeving zijn uitgerold.
Via de versie informatie kunt u de meest recente toevoegingen en wijzigingen volgen.
Browser gerelateerd¶
Downloaden van bestanden¶
Google Chrome: Bestanden verschijnen niet in downloads folder¶
Wanneer u een bestand download en deze verschijnt niet in de downloads folder, dan staat Google Chrome het downloaden niet (meer) toe.
Google Chrome heeft de eigenschap dat wanneer u meerdere bestanden gelijktijdig download, in een korte periode, het downloaden geblokkeerd wordt.
We raden u aan om Google Chrome altijd bestanden te laden downloaden voor Bricks Huisarts, dit kunt u als volgt instellen:
Ga naar Chrome
Ga naar de instellingen door op te klikken en daarna op (Instellingen)
Klik op
Privacy en beveiliging
Ga naar
Site-instellingen
Klik op
Rechten en op sites opgeslagen gegevens bekijken
Zoek
brickshuisarts.nl
of[klantnummer].brickslokaal.nl
op in de lijst en klik eropEr verschijnt een lijst met opties, zoek onder
Rechten
de optieAutomatische downloads op
Verander in de dropdown de optie naar
Sta toe
Microsoft Edge: Bestanden verschijnen niet in downloads folder¶
Wanneer u een bestand download in en deze verschijnt niet in de downloads folder, dan staat Edge het downloaden van bestanden (nog) niet toe.
Krijgt u de vraag of akkoord gaat dat Edge bestanden download vanaf https://brickshuisarts.nl niet? Stel dit in via instellingen van Edge, dit gaat als volgt:
Ga naar Microsoft Edge
Ga naar de instellingen door op te klikken en daarna op (Instellingen)
Klik op
Cookies en site machtigingen
Ga naar
Automatische downloads
Klik bij
Toestaan
op deToevoegen
knopVoeg
brickshuisarts.nl
,[*.]brickshuisarts.nl
en[klantnummer].brickslokaal.nl
toeEr verschijnt een lijst met opties, zoek onder
Rechten
de optieAutomatische downloads op
Verander in de dropdown de optie naar
Sta toe
Safari: Bestanden verschijnen in niet in de downloads folder¶
Wanneer u een bestand download in en deze verschijnt niet in de downloads folder, dan staat Safari het downloaden van bestanden (nog) niet toe.
Krijgt u de vraag of akkoord gaat dat Safari bestanden download vanaf https://brickshuisarts.nl niet? Stel dit in via instellingen van Safari, dit gaat als volgt:
Ga naar Safari
Ga naar de instellingen via de toetsencombinatie Cmd+,
Klik op de
Websites
tabScroll naar
Downloads
Zoek
brickshuisarts.nl
of[klantnummer].brickslokaal.nl
op in de lijstVerander in de dropdown
Vraag
ofWeiger
naarSta toe
Nieuwe tab/pop-ups toestaan¶
Om zonder beperkingen te werken met Bricks Huisarts dient uw browser het toe te laten dat er nieuwe tabs en pop-ups geopend worden. Krijgt u een melding dat dit niet toegestaan is, dan dient u dit toe te staan in uw browser.
Hieronder leggen we uit hoe dat in zijn werk gaat:
Google Chrome¶
Ga naar Chrome
Ga naar de instellingen door op te klikken en daarna op (Instellingen)
Klik op
Privacy en beveiliging
Ga naar
Site-instellingen
Klik op
Pop-ups en omleidingen
Klik op
Toevoegen
achterToestemming om pop-ups te sturen en omleidingen te gebruiken
Voeg
brickshuisarts.nl
toeVoeg vervolgens
[uw-klantnummer].brickslokaal.nl
toe
Microsoft Edge¶
Ga naar Microsoft Edge
Ga naar de instellingen door op te klikken en daarna op (Instellingen)
Klik op
Cookies en site machtigingen
Ga naar
Pop-ups en omleidingen
Klik bij
Toestaan
op deToevoegen
knopVoeg
brickshuisarts.nl
,[*.]brickshuisarts.nl
en[klantnummer].brickslokaal.nl
toe
Safari¶
Ga naar Safari
Ga naar de instellingen via de toetsencombinatie Cmd+,
Klik op de
Websites
tabScroll naar
Pop-upvensters
Zoek
brickshuisarts.nl
of[klantnummer].brickslokaal.nl
op in de lijstVerander in de dropdown van
Blokkeer en informeer
ofBlokkeer
naarSta toe