Functie niet beschikbaar?
Het is mogelijk dat de beschreven functionaliteit of instellingen slechts gedeeltelijk beschikbaar zijn in uw versie van Bricks Huisarts. Nieuwe functies worden automatisch beschikbaar zodra ze voor uw omgeving zijn uitgerold.
Via de versie informatie kunt u de meest recente toevoegingen en wijzigingen volgen.
Benodigdheden en systeemeisen¶
Algemeen¶
Op deze pagina vindt u informatie over de vereisten om Bricks Huisarts te kunnen gebruiken en wat u kunt doen om zo optimaal mogelijk gebruik te kunnen maken van het HIS.
Werkplek/tablet¶
Tip
Overleg met uw systeembeheerder of uw werkplekken voldoen aan de vereisten.
Let op
Wanneer u Bricks Huisarts op een lokale werkstation draait (dus niet via een ASP omgeving) dient deze redelijk modern te zijn met gangbare specificaties. Mocht u een thin client of werkstation met lage specificaties willen gebruiken, dan bestaat een kans dat Bricks Huisarts niet goed functioneert.
Voor het gebruik van het HIS dient u te beschikken over:
Een computer of tablet met internettoegang;
Een stabiele internetverbinding [1], via bijvoorbeeld WiFi, ethernet (LAN) of mobiele data met voldoende bandbreedte [2];
Een recente browser;
Een DYMO labelprinter waarvoor het “DYMO Connect Framework” geïnstalleerd is wanneer u labels wilt printen, deze software is downloaden van de DYMO website.
Voor de beste gebruikerservaring raden we:
een (beeld)schermresolutie van 1920 x 1080 of hoger aan;
een browser die schermvullend gebruikt wordt.
Op dit moment is er geen officiële ondersteuning voor Bricks Huisarts op een smartphone.
Browser¶
- Een actuele browser en besturingssysteem die beide bijgewerkt zijn naar de laatste versie.We ondersteunen:
Apple Safari 16 of hoger (macOS)
Apple Safari op iOS en iPadOS 16 of hoger
Google Chrome
Microsoft Edge
Mozilla Firefox
Labelprinter¶
Om etiketten te kunnen printen dient u te beschikken over een DYMO LabelWriter met ondersteuning voor het “DYMO Connect Framework” en dient u deze software op de werkplek geïnstalleerd te hebben.
Scanner¶
Meer de vereisten en informatie over het scannen en opslaan van documenten in Bricks Huisarts kunt u vinden in het hoofdstuk “Scannen”.
Overig¶
Pop-ups en downloads toestaan¶
Het HIS laat sommige informatie in pop-ups zijn of gaat bestanden downloaden. Door de veiligheidsinstellingen van uw browser kan het zijn dat dit geblokkeerd wordt.
Zorg ervoor dat browser pop-ups en downloads toe staat.
Snelkoppelingen¶
Stel op iedere werkplek een snelkoppeling op het bureaublad en in de browser bij uw favorieten in zodat u Bricks Huisarts gemakkelijk kunt bereiken wanneer u wilt inloggen.
Tweestapsverificatie¶
Op het apparaat waar de code voor de tweestapsverificatie gegeneerd wordt dienen de datum en tijd altijd synchroon te lopen met een tijdserver.
Lopen datum en/of tijd voor of achter, dan kunt u problemen ervaren met het inloggen.