Gebruikersbeheer¶
Algemeen¶
Door gebruik te maken van de opdracht MW kunt u binnen Bricks Huisarts gebruikers toevoegen, wijzigen en/of de rechten van de gebruiker instellen/wijzigen.
Nieuwe gebruiker aanmaken¶
Let op
Alleen medewerkers met het recht “Medewerkers beheren” kunnen nieuwe gebruikers aanmaken.
Om een nieuwe gebruiker aan te maken doorloopt u, samen met de nieuwe medewerker, de volgende stappen:
Voer, als beheerder, de opdracht MW uit
Klik op de
knopVul minimaal de verplichte velden in (achternaam en gebruikersnaam)
Zorg ervoor dat Tweestapsverificatie op “ja” staat
Klik op de Rechten-tab en stel de benodigde rechten in Informatie over de rechten kunt u vinden in het hoofdstuk “Betekenis medewerkers rechten”
Geef het (tijdelijk) wachtwoord aan de medewerker
Klik op
Er verschijnt een venster op de Tweestapsverificatie in te stellen
Zorg dat de medewerker een authenticatie app geïnstalleerd heeft
Laat de nieuwe medewerker de Tweestapsverificatie code toevoegen aan zijn verificatie app door de QR-code te laten scannen met de authenticatie app en volgens de stappen in de app te laten volgen
Vul de verificatiecode in die de medewerker in de app te zien krijgt en klik op
Het account voor de medewerker is aangemaakt, de medewerker kan inloggen op Bricks Huisarts met zijn gebruikersnaam, tijdelijk wachtwoord en de tweestapsverificatie.
Gebruiker verwijderen¶
Het is in Bricks Huisarts niet mogelijk om gebruikers te verwijderen, wel kunt u medewerkers de toegang ontzeggen tot het systeem. Dit gaat als volgt:
Voer, als beheerder, de opdracht MW uit
Zoek de medewerker op waarvan u de toegang tot Bricks Huisarts dicht wilt zetten
Kies voor “Nee” bij “Account actief”
Klik op
Filter/selectie instellingen overnemen van andere gebruiker¶
Wanneer u een nieuwe gebruiker aangemaakt heeft, dan is het mogelijk om de widget instellingen over te nemen van een andere gebruiker. De nieuwe gebruiker hoeft dan niet alle instellingen zelf te bedenken.
U kunt instellingen van de ene andere andere gebruiker als volgt kopiëren:
Voer de opdracht MW uit
Zoek de medewerker op waarvoor u de instellingen wilt instellen
Klik op
Kies de medewerker waarvan u de instellingen van over wilt nemen in het venster dat verschijnt en klikt op
Zodra de instellingen overgenomen zijn verschijnt rechts bovenin uw scherm een bevestiging
Wachtwoord vergeten/opnieuw instellen¶
Let op
Alleen medewerkers met het recht “Medewerkers beheren” kunnen wachtwoorden resetten.
Wanneer een medewerker zijn wachtwoord vergeten is kunt u deze voor de gebruiker resetten. De gebruiker krijgt vervolgens een tijdelijk wachtwoord. Het tijdelijke wachtwoord dient hij tijdens het inloggen aan te passen.
De wachtwoord reset gaat als volgt te werk:
Voer de opdracht MW uit
Zoek de betreffende medewerker op in het overzicht en klik op de gebruiker
Klik op de
knopEr verschijnt een venster met daarop het tijdelijke wachtwoord (zes cijfers)
Geef het tijdelijke, zes cijferige, wachtwoord door aan de medewerker
Klik op Ja
De medewerker kan inloggen met het tijdelijke wachtwoord
Tweestapsverificatie opnieuw instellen¶
Let op
Alleen medewerkers met het recht “Medewerkers beheren” kunnen op dit moment de tweestapsverificatie resetten.
Wanneer van een medewerker zijn tweestapsverificatie code niet meer geaccepteerd wordt controleer dan eerst of de datum, tijd en tijdzone correct staan ingesteld op het apparaat waar de de verificatiecode op gegenereerd wordt. Is dat niet het geval, pas dit dan aan.
Om de tweestapsverificatie toegang opnieuw in te stellen gaat u, als beheerder, als volgt te werk:
Voer de opdracht MW uit
Zoek de betreffende medewerker op in het overzicht en klik op de gebruiker
Zet Tweestapsverificatie optie op “nee”
Sla de wijziging op
Klik opnieuw op de gebruiker
Zet de Tweestapsverificatie optie op “ja”
Klik op
Er verschijnt een venster op de Tweestapsverificatie in te stellen
Zorg dat de medewerker een authenticatie app geïnstalleerd heeft en wanneer laat de oude code generatie verwijderen uit de app die gebruikt wordt.
Laat de nieuwe medewerker de Tweestapsverificatie code toevoegen aan zijn verificatie app door de QR-code te laten scannen met de authenticatie app en volgens de stappen in de app te laten volgen
Vul de verificatiecode in die de medewerker in de app te zien krijgt en klik op
Betekenis medewerkers rechten¶
Algemeen¶
Recht |
Uitleg |
---|---|
Medewerkers beheren |
Medewerkers toevoegen, aanpassen en verwijderen |
Financieel |
Financiële handelingen uitvoeren |
Patiënt bewerken |
Patiëntgegevens aanpassen |
Dossier inzien |
Dossier inzien en nieuwe patiënt toevoegen |
Medicatie inzien |
Medicatie inzien |
Toegang Tetra Portaal |
Toegang tot het Tetra Portaal via de opdracht PORTAAL |
Log(s) inzien |
(LSP) log bestanden inzien |
Agenda inzien |
Agenda kunnen inzien |
Rapporten inzien |
Rapporten kunnen uitvoeren en inzien |
Communicatie inzien |
Communicatie kunnen opvragen |
Communicatie verwijderen |
Communicatie kunnen verwijderen |
Complete dossier van patiënt verwijderen |
Medicatie¶
Alle medewerkers mogen binnen Bricks Huisarts medicatie herhalen en/of voorschrijven, om medicatie direct naar de apotheek te mogen sturen dient de betreffende medewerker rechten te krijgen.
Het versturen naar de apotheek kunt u instellen via de volgende opties.
Recht |
Uitleg |
---|---|
Autoriseren |
Voorschriften autoriseren en versturen |
Nieuw voorschrijven |
Nieuwe medicatie versturen |
Herhalen: chronisch |
Herhaling van chronische medicatie versturen |
Herhalen: kuren/tijdelijk |
Herhaling van kuren/tijdelijke medicatie versturen |
Herhalen: zo nodig |
Herhaling van zo nodig medicatie versturen |
Herhalen: overig |
Herhaling van overige medicatie versturen |
Herhalen: niet geclassificeerd |
Herhaling van niet geclassificeerde medicatie versturen |
Verwijderen |
Medicatie verwijderen |
Medicatie verslepen |
Medicatie verplaatsen/verslepen naar ander voorschrift type (op medicatieprofiel) |
Einde consultscherm¶
Recht |
Uitleg |
---|---|
Tarieven van 0 euro kunnen selecteren |
Medewerkers kunnen verrichtingen selecteren van 0 euro |