Functie niet beschikbaar?

Het is mogelijk dat de beschreven functionaliteit of instellingen slechts gedeeltelijk beschikbaar zijn in uw versie van Bricks Huisarts. Nieuwe functies worden automatisch beschikbaar zodra ze voor uw omgeving zijn uitgerold.

Via de versie informatie kunt u de meest recente toevoegingen en wijzigingen volgen.

Account

Algemeen

Op de patiëntkaart is onder het kopje portaal van de Algemeen-tab te zien of een patiënt een (actief) account heeft.

Aanmaken

Om patiënten in te kunnen laten loggen op Bricks Patiënt dient u het account te activeren voor de patiënt. Hierbij dient u er rekening mee te houden dat iedere patiënt een uniek e-mailadres dient te hebben. Het is niet mogelijk om hetzelfde e-mailadres te gebruiken voor vader, moeder én kind of een compleet woonverband.

Het activeren van een account voor een ingeschreven patiënt gaat als volgt:

  1. Zoek de patiënt op

  2. Klik op bij de patiënt

  3. Ga in het menu dat verschijnt naar Portaal instellen

  4. Er verschijnt nu een venster

  5. Vul het e-mailadres en het mobiele nummer van de patiënt in

  6. Vink de optie “SMS toegang” aan onder het kopje “Toegang”

  7. Klik op Portaal activeren

Aanpassen

Het aanpassen van de login en dus het e-mailadres als volgt:

Waarschuwing

De login wordt in het HIS pas aangepast op het moment dat de patiënt zijn nieuwe e-mailadres bevestigd heeft.

  1. Zoek de patiënt op

  2. Klik op bij de patiënt

  3. Ga in het menu dat verschijnt naar Portaal ‣ Instellen

  4. Er verschijnt nu een venster

  5. Pas het e-mailadres aan

  6. Klik op Opslaan

  7. De patiënt ontvangt een e-mail om een nieuw account aan te maken o.b.v. het nieuwe e-mailadres

Blokkeren

U kunt het account van een patiënt als volgt blokkeren:

  1. Zoek de patiënt op

  2. Klik op bij de patiënt

  3. Ga in het menu dat verschijnt naar Portaal ‣ Instellen

  4. Er verschijnt nu een venster

  5. Klik Gebruiker blokkeren knop om het account te blokkeren

Status opvragen

In het geval een patiënt vragen heeft over de status van zijn account kunt u informatie opvragen over het account. De informatie verschijnt onder het kopje Log in het Inloggegevens venster. De informatie kunt u als volgt benaderen:

  1. Zoek de patiënt op

  2. Klik op bij de patiënt

  3. Ga in het menu dat verschijnt naar Portaal ‣ Instellen

  4. In het venster dat verschijnt kunt u de benodigde informatie raadplegen


Laatst geüpdatet: 12-04-2025 10:13