Functie niet beschikbaar?
Het is mogelijk dat de beschreven functionaliteit of instellingen slechts gedeeltelijk beschikbaar zijn in uw versie van Bricks Huisarts. Nieuwe functies worden automatisch beschikbaar zodra ze voor uw omgeving zijn uitgerold.
Via de versie informatie kunt u de meest recente toevoegingen en wijzigingen volgen.
Eigen rapporten / signalen¶
Let op
Het gebruik van rapporten die niet door uzelf gemaakt zijn is voor eigen risico.
Zowel de maker van het rapport als |bedrijf. kunnen niet aansprakelijk gesteld worden in geval van onjuistheden.
Algemeen¶
Naast een grote hoeveelheid standaard rapporten beschikt Bricks Huisarts over de mogelijkheid om eigen rapporten te maken. Door naar de Rapporten-tab te gaan en op te klikken kunt u uw eigen rapporten samenstellen voor het maken van patiëntselecties.
Daarnaast is het mogelijk om op basis van rapportregels signalen in te stellen waarmee u een melding kunt krijgen bij het openen van het dossier wanneer een patiënt voldoet aan een rapportregel.
Het is mogelijk om de rapporten uit te wisselen door middel van een rapportcode aan andere zorgverleners, daarnaast kunt u bij uw rapport aangeven dat alle Bricks Huisarts gebruikers dit rapport mogen vinden/gebruiken.
Aanmaken/toevoegen¶
Zodra u op de widget geklikt heeft kunt u beginnen met het maken van een nieuw rapport. Klik rechtsonderin uw scherm op om een selectie toe te voegen.
knop onder de RapportenZodra u op
geklikt heeft verschijnt er een nieuw venster. Vul hier in ieder geval de Titel in.Door met uw muis over Inschreven blokje te bewegen verschijnt er een onder het blokje. Klik hierop om een selectie criterium toe te voegen. Na het toevoegen van een criterium kunt u hiermee doorgaan totdat u de gewenste selectie gemaakt heeft.
Klik daarna op
om terug te gaan naar het overzicht van de rapportregels.Voeg eventueel extra rapportregels toe of klik op
knop om het rapport op te slaan voor gebruik.U krijgt nu de vraag of u het rapport vindbaar wilt maken. Maak uw keuze, kies
om het rapport vindbaar te maken voor andere praktijken wanneer deze een rapport opzoeken. Het rapport wordt door de praktijken gevonden door op de naam te zoeken.Kiest u widget te vinden nadat u uw keuze gemaakt heeft.
, dan kan het rapport alleen door een ander praktijk gevonden worden wanneer deze beschikt over de rapportcode. De rapportcode is rechtsbovenin de DetailsWaarschijnlijk wilt u het rapport niet iedere keer opzoeken, maar hem daarom favoriet door op te klikken. Het rapport verschijnt dan standaard in het overzicht in de Rapporten widget.
Aanpassen¶
U kunt bestaande rapporten aanpassen door in de Rapporten widget op te klikken. Vul vervolgens de rapportcode of een deel van de rapportnaam in, er verschijnt een lijst met gevonden rapporten.
Kies in de lijst het rapport dat u aan wenst te passen en klik daarna rechtsonderin uw scherm op
knop.Let op
In het geval het rapport niet door uzelf gemaakt is krijgt u de vraag of u een kopie van het rapport wenst te maken, zodat u de kopie aan kunt passen naar uw wensen.
In de Details widget verschijnt het rapport dat u kunt aanpassen. Kies de rapportregel die u aan wilt passen, deze wordt groen van kleur, en klik daarna op .
Er zal een venster verschijnen met de beslisboom die u eerder gemaakt heeft. Voer de wijzigingen door die u aan wenst te brengen en klik op
.Pas het rapport verder aan en klik op
om de wijzigingen op te slaan en beschikbaar te maken.Bekijken en/of exporteren¶
Wanneer u een rapport gemaakt of opgezocht heeft, dan verschijnt in de Details widget het rapport resultaat als tabel.
Door op
te klikken kunt u de rapportweergave aanpassen naar:Weergave opties |
Uitleg |
---|---|
Rapport |
Toon het rapport in rapportvorm |
Tabel |
Toon de uitkomst van het rapport als tabel |
Lijngrafiek |
Toon de uitkomst van het rapport als een lijngrafiek |
Staafgrafiek |
Toon de uitkomst van het rapport als een staafgrafiek |
Kaart |
Toon de uitkomst van het rapport in een kaartweergave waarbij per postcode te zien is waar de meeste patiënten voldoen aan |
Wilt u een rapport exporteren, dan heeft u de volgende opties:
Export opties |
Uitleg |
---|---|
Exporteer de rapportregels als tabel in een PDF |
|
Excel |
Exporteer een Excel van de patiënten die gevonden als aantallen of als een lijst patiënten per rapportregel |
CSV |
Hetzelfde als de Excel, maar dan als CSV-bestand |
Voorbeeld¶
Selecteer/exporteer alle DM2 patiënten¶
Doorloop de volgende stappen om alle DM2 patiënten in uw praktijk te selecteren, dit is slechts een eenvoudig voorbeeld om u te laten zien hoe het maken van een rapport in zijn werk gaat.
Ga naar de Rapporten-tab
Klik op widget
onder de RapportenRechts in het scherm verschijnt de Details: Nieuw rapport widget, vul de Titel van het rapport en eventueel een omschrijving in
Klik rechtsonderin op de
knop om een rapportregel aan te makenIn het venster dat verschijnt vult u “DM2 patiënten” bij titel in
Beweeg met uw muis over het groene “Ingeschreven” kaartje en klik op het icoon
Er verschijnt een venster met mogelijkheden waarop u patiënten kunt selecteren. Klik op Episoden en kies de optie Heeft een open episode met ICPC ICPC’s
In het venster dat verschijnt zoekt u de episode T90.02 Diabetes mellitus type 2 op waarna u erop klikt. De ICPC verschijnt in de kolom met daarboven Geselecteerd.
Klik op
U keert terug naar de Beslisboom en ziet in het groene kaartje het aantal patiënten met DM2 (als getal) in het rode kaartje staat het aantal patiënten in uw praktijk zonder DM2 episode.
Sluit het venster door op
te klikken, u keert terug naar het rapport dat u aan het maken bent. Er staat nu 1 rapportregel op het rapport.Sla het rapport op door op
te klikken.Vul uw naam in bij Naam auteur
Geef aan of u het rapport vindbaar wilt maken
Noteer de rapportcode van het rapport zodat u het rapport gemakkelijk terug kunt vinden of maak hem favoriet door op te klikken. De rapportcode en het favoriet maken is rechtsbovenin de Detail widget te vinden.
Na het doorlopen van bovenstaande stappen ziet u een rapportregel met “Heeft een open episode met ICPC T90.02” en helemaal rechts het aantal patiënten.
U kunt nu:
Op de regel klikken om de patiënten te bekijken en/of exporteren die voldoen aan de selectie;
De weergave aanpassen door op de te klikken naast ;
Alle gegevens van het rapport exporteren door op te klikken naast .
Signaal: Patiënt heeft geen e-mailadres¶
Krijg een melding wanneer voor een patiënt geen e-mailadres beschikbaar is.
Met dit rapport kunt u tevens een overzicht opvragen van alle patiënten zonder e-mailadres.
Ga naar de Rapporten-tab
Klik op widget
onder de RapportenRechts in het scherm verschijnt de Details: Nieuw rapport widget, vul de Titel van het rapport en eventueel een omschrijving in
Klik rechtsonderin op de
knop om een rapportregel aan te makenBeweeg met uw muis over het groene “Ingeschreven” kaartje en klik op het icoon
Er verschijnt een venster met mogelijkheden waarop u patiënten kunt selecteren. Klik op Administratief en kies de optie Patient heeft geen mailadres
- U keert terug naar de Beslisboom en ziet in het groene kaartje het aantal patiënten zonder e-mailadres en in het rode kaartje staat het aantal patiënten in uw praktijk met e-mailadres.Aan het icoon kunt u zien dat de rapportregel een signaal mogelijkheid heeft.
Klik op de
.Zorg ervoor dat Actief geselecteerd is in het venster dat verschijnt en vul de toelichting, het advies en de Popuptekst in. De Popuptekst is de tekst die rechtsbovenin het scherm verschijnt na het openen van het dossier.
Sluit het venster door op
te klikken, u keert terug naar het rapport dat u aan het maken bent. Er staat nu 1 rapportregel op het rapport.Sla het rapport op door op
te klikken.Vul uw naam in bij Naam auteur
Geef aan of u het rapport vindbaar wilt maken
Noteer de rapportcode van het rapport zodat u het rapport gemakkelijk terug kunt vinden of maak hem favoriet door op te klikken. De rapportcode en het favoriet maken is rechtsbovenin de Detail widget te vinden.
Op dit moment zult u nog geen signaal/melding ontvangen bij het openen van het dossier van een patiënt die geen e-mailadres heeft, u dient het signaal functie nog te activeren. Dit doet u door rechtsbovenin de Detail widget op te klikken. Zodra u dit gedaan heeft zal het icoon veranderen in , hieraan ziet u dat de signaal functie actief is.
Heeft u van een patiënt geen e-mailadres, dan krijgt u hier vanaf nu een melding van na het openen van het dossier.