Functie niet beschikbaar?

Het is mogelijk dat de beschreven functionaliteit of instellingen slechts gedeeltelijk beschikbaar zijn in uw versie van Bricks Huisarts. Nieuwe functies worden automatisch beschikbaar zodra ze voor uw omgeving zijn uitgerold.

Via de versie informatie kunt u de meest recente toevoegingen en wijzigingen volgen.

Eigen rapporten / signalen

Let op

Het gebruik van rapporten die niet door uzelf gemaakt zijn is voor eigen risico.

Zowel de maker van het rapport als |bedrijf. kunnen niet aansprakelijk gesteld worden in geval van onjuistheden.

Algemeen

Naast een grote hoeveelheid standaard rapporten beschikt Bricks Huisarts over de mogelijkheid om eigen rapporten te maken. Door naar de Rapporten-tab te gaan en op Nieuw rapport te klikken kunt u uw eigen rapporten samenstellen voor het maken van patiëntselecties.

Daarnaast is het mogelijk om op basis van rapportregels signalen in te stellen waarmee u een melding kunt krijgen bij het openen van het dossier wanneer een patiënt voldoet aan een rapportregel.

Het is mogelijk om de rapporten uit te wisselen door middel van een rapportcode aan andere zorgverleners, daarnaast kunt u bij uw rapport aangeven dat alle Bricks Huisarts gebruikers dit rapport mogen vinden/gebruiken.

Aanmaken/toevoegen

Zodra u op de Nieuw rapport knop onder de Rapporten widget geklikt heeft kunt u beginnen met het maken van een nieuw rapport. Klik rechtsonderin uw scherm op Nieuw om een selectie toe te voegen.

Zodra u op Nieuw geklikt heeft verschijnt er een nieuw venster. Vul hier in ieder geval de Titel in.

Door met uw muis over Inschreven blokje te bewegen verschijnt er een onder het blokje. Klik hierop om een selectie criterium toe te voegen. Na het toevoegen van een criterium kunt u hiermee doorgaan totdat u de gewenste selectie gemaakt heeft.

Klik daarna op Sluiten om terug te gaan naar het overzicht van de rapportregels.

Voeg eventueel extra rapportregels toe of klik op Opslaan knop om het rapport op te slaan voor gebruik.

U krijgt nu de vraag of u het rapport vindbaar wilt maken. Maak uw keuze, kies Ja om het rapport vindbaar te maken voor andere praktijken wanneer deze een rapport opzoeken. Het rapport wordt door de praktijken gevonden door op de naam te zoeken.

Kiest u Nee, dan kan het rapport alleen door een ander praktijk gevonden worden wanneer deze beschikt over de rapportcode. De rapportcode is rechtsbovenin de Details widget te vinden nadat u uw keuze gemaakt heeft.

Waarschijnlijk wilt u het rapport niet iedere keer opzoeken, maar hem daarom favoriet door op te klikken. Het rapport verschijnt dan standaard in het overzicht in de Rapporten widget.

Aanpassen

U kunt bestaande rapporten aanpassen door in de Rapporten widget op te klikken. Vul vervolgens de rapportcode of een deel van de rapportnaam in, er verschijnt een lijst met gevonden rapporten.

Kies in de lijst het rapport dat u aan wenst te passen en klik daarna rechtsonderin uw scherm op Bewerken knop.

Let op

In het geval het rapport niet door uzelf gemaakt is krijgt u de vraag of u een kopie van het rapport wenst te maken, zodat u de kopie aan kunt passen naar uw wensen.

In de Details widget verschijnt het rapport dat u kunt aanpassen. Kies de rapportregel die u aan wilt passen, deze wordt groen van kleur, en klik daarna op Bewerk.

Er zal een venster verschijnen met de beslisboom die u eerder gemaakt heeft. Voer de wijzigingen door die u aan wenst te brengen en klik op Sluiten.

Pas het rapport verder aan en klik op Opslaan om de wijzigingen op te slaan en beschikbaar te maken.

Bekijken en/of exporteren

Wanneer u een rapport gemaakt of opgezocht heeft, dan verschijnt in de Details widget het rapport resultaat als tabel.

Door op te klikken kunt u de rapportweergave aanpassen naar:

Weergave opties

Uitleg

Rapport

Toon het rapport in rapportvorm

Tabel

Toon de uitkomst van het rapport als tabel

Lijngrafiek

Toon de uitkomst van het rapport als een lijngrafiek

Staafgrafiek

Toon de uitkomst van het rapport als een staafgrafiek

Kaart

Toon de uitkomst van het rapport in een kaartweergave waarbij per postcode te zien is waar de meeste patiënten voldoen aan

Wilt u een rapport exporteren, dan heeft u de volgende opties:

Export opties

Uitleg

PDF

Exporteer de rapportregels als tabel in een PDF

Excel

Exporteer een Excel van de patiënten die gevonden als aantallen of als een lijst patiënten per rapportregel

CSV

Hetzelfde als de Excel, maar dan als CSV-bestand

Voorbeeld

Selecteer/exporteer alle DM2 patiënten

Doorloop de volgende stappen om alle DM2 patiënten in uw praktijk te selecteren, dit is slechts een eenvoudig voorbeeld om u te laten zien hoe het maken van een rapport in zijn werk gaat.

  1. Ga naar de Rapporten-tab

  2. Klik op Nieuw rapport onder de Rapporten widget

  3. Rechts in het scherm verschijnt de Details: Nieuw rapport widget, vul de Titel van het rapport en eventueel een omschrijving in

  4. Klik rechtsonderin op de Nieuw knop om een rapportregel aan te maken

  5. In het venster dat verschijnt vult u “DM2 patiënten” bij titel in

  6. Beweeg met uw muis over het groene “Ingeschreven” kaartje en klik op het icoon

  7. Er verschijnt een venster met mogelijkheden waarop u patiënten kunt selecteren. Klik op Episoden en kies de optie Heeft een open episode met ICPC ICPC’s

  8. In het venster dat verschijnt zoekt u de episode T90.02 Diabetes mellitus type 2 op waarna u erop klikt. De ICPC verschijnt in de kolom met daarboven Geselecteerd.

  9. Klik op Opslaan

  10. U keert terug naar de Beslisboom en ziet in het groene kaartje het aantal patiënten met DM2 (als getal) in het rode kaartje staat het aantal patiënten in uw praktijk zonder DM2 episode.

  11. Sluit het venster door op Sluiten te klikken, u keert terug naar het rapport dat u aan het maken bent. Er staat nu 1 rapportregel op het rapport.

  12. Sla het rapport op door op Opslaan te klikken.

  13. Vul uw naam in bij Naam auteur

  14. Geef aan of u het rapport vindbaar wilt maken

  15. Noteer de rapportcode van het rapport zodat u het rapport gemakkelijk terug kunt vinden of maak hem favoriet door op te klikken. De rapportcode en het favoriet maken is rechtsbovenin de Detail widget te vinden.

Na het doorlopen van bovenstaande stappen ziet u een rapportregel met “Heeft een open episode met ICPC T90.02” en helemaal rechts het aantal patiënten.

U kunt nu:

  • Op de regel klikken om de patiënten te bekijken en/of exporteren die voldoen aan de selectie;

  • De weergave aanpassen door op de te klikken naast Tabel;

  • Alle gegevens van het rapport exporteren door op te klikken naast Tabel.

Signaal: Patiënt heeft geen e-mailadres

Krijg een melding wanneer voor een patiënt geen e-mailadres beschikbaar is.

Met dit rapport kunt u tevens een overzicht opvragen van alle patiënten zonder e-mailadres.

  1. Ga naar de Rapporten-tab

  2. Klik op Nieuw rapport onder de Rapporten widget

  3. Rechts in het scherm verschijnt de Details: Nieuw rapport widget, vul de Titel van het rapport en eventueel een omschrijving in

  4. Klik rechtsonderin op de Nieuw knop om een rapportregel aan te maken

  5. Beweeg met uw muis over het groene “Ingeschreven” kaartje en klik op het icoon

  6. Er verschijnt een venster met mogelijkheden waarop u patiënten kunt selecteren. Klik op Administratief en kies de optie Patient heeft geen mailadres

  7. U keert terug naar de Beslisboom en ziet in het groene kaartje het aantal patiënten zonder e-mailadres en in het rode kaartje staat het aantal patiënten in uw praktijk met e-mailadres.
    Aan het icoon kunt u zien dat de rapportregel een signaal mogelijkheid heeft.
  8. Klik op de Signaalopties.

  9. Zorg ervoor dat Actief geselecteerd is in het venster dat verschijnt en vul de toelichting, het advies en de Popuptekst in. De Popuptekst is de tekst die rechtsbovenin het scherm verschijnt na het openen van het dossier.

  10. Sluit het venster door op Sluiten te klikken, u keert terug naar het rapport dat u aan het maken bent. Er staat nu 1 rapportregel op het rapport.

  11. Sla het rapport op door op Opslaan te klikken.

  12. Vul uw naam in bij Naam auteur

  13. Geef aan of u het rapport vindbaar wilt maken

  14. Noteer de rapportcode van het rapport zodat u het rapport gemakkelijk terug kunt vinden of maak hem favoriet door op te klikken. De rapportcode en het favoriet maken is rechtsbovenin de Detail widget te vinden.

  15. Op dit moment zult u nog geen signaal/melding ontvangen bij het openen van het dossier van een patiënt die geen e-mailadres heeft, u dient het signaal functie nog te activeren. Dit doet u door rechtsbovenin de Detail widget op te klikken. Zodra u dit gedaan heeft zal het icoon veranderen in , hieraan ziet u dat de signaal functie actief is.

  16. Heeft u van een patiënt geen e-mailadres, dan krijgt u hier vanaf nu een melding van na het openen van het dossier.


Laatst geüpdatet: 17-06-2025 12:53