Communicatie adressen toevoegen / wijzigen / verwijderen

Algemeen

Voor een correcte ontvangst van recepten bij de apotheek kan het nodig zijn dat u een specifiek communicatie adres dient in te stellen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan apotheken met een Lifeline / ZorgMail adres. Om deze apotheek een recept te kunnen sturen dient u zelf te beschikken over een dergelijk adres én deze als afzender binnen Bricks Specialist in te stellen.

Voorbeelden van afzenderadressen zijn:

Beheer

Een medewerker in uw praktijk die “praktijk beheerder” is kan communicatie adressen gaat als volgt naar de beheer pagina voor het instellen / aanpassen van communicatie adressen:

  1. Login op Bricks Specialist

  2. Klik op Praktijk beheer in het menu

  3. Klik op Communicatie adressen in het menu

  4. Heeft uw praktijk / instelling meerdere locaties, kies dan een locaties voordat u verder gaat

U kunt nu een adres toevoegen door op de Communicatie adres toevoegen knop te klikken. Een adres wijzigen of verwijderen doet u door op het betreffende icoon achter het adres te klikken.

Let op

In het geval uw praktijk / instelling meerdere locaties heeft dient u per locatie communicatie adressen in te stellen. Doet u dit niet, dan wordt het “standaard afzender” adres gebruikt voor het digitaal versturen van recepten. Dit kan consequenties hebben voor de ontvangst van de recepten door de apotheek.

Voorwaarden

Er dient één communicatie adres opgegeven te worden als “standaard afzenderadres”. Dit adres wordt gebruikt als afzenderadres wanneer er geen match gevonden wordt tussen het ontvangende adres en één van uw communicatie adressen.

Matching van communicatie adressen vindt plaats a.d.h.v. de domeinnaam van verzender en ontvanger. De domeinnaam is “ezorg.nl” in het volgende communicatie adres: “voorbeeld@apotheek.ezorg.nl”.


Laatst geüpdatet: 04-03-2024