Functie niet beschikbaar?
Het is mogelijk dat de beschreven functionaliteit of instellingen slechts gedeeltelijk beschikbaar zijn in uw versie van Bricks Huisarts. Nieuwe functies worden automatisch beschikbaar zodra ze voor uw omgeving zijn uitgerold.
Via de versie informatie kunt u de meest recente toevoegingen en wijzigingen volgen.
Factureren¶
Algemeen¶
In dit hoofdstuk leggen we u de basis uit voor het factureren van “verrichtingen” en van “inschrijftarieven en modulen”.
Stap 1: Factureren starten¶
Om te starten met factureren start u Bricks Huisarts op en voert u de opdracht FACTUREREN` uit, het factureren venster verschijnt.
Er verschijnt een nieuw venster:
Bij de stappen twee en drie zult u, afhankelijk van wat u gaat factureren, gebruik maken van de tabs Nog niet gefactureerd, Nog niet verstuurd en Modulen.
Stap 2: Keuze facturering¶
Om te starten met factureren klikt u op de Nog niet gefactureerd-tab.
Maak keuze of u “verrichtingen” of “inschrijftarieven en modulen” wilt gaan factureren en volg hieronder de betreffende stappen.
Verrichtingen¶
Let op
Voor verrichtingen kiest u altijd een periode van een hele maand
De begin- en einddatum van een periode kan niet in de toekomst liggen
Voor het factureren van verrichtingen voert u de volgende stappen uit:
Vul de periode in waarover u wilt factureren
De knop Overzicht niet gefactureerd wordt aanklikbaar
Klik op
De gevonden verrichtingen worden zichtbaar op het scherm
Klik op
Ga verder bij “Stap 3: Facturen versturen/exporteren”
Inschrijftarieven en modulen¶
Let op
Het factureren van “inschrijftarieven en modulen” gaat per kwartaal, bij de periode vult u echter niet de begin en einddatum van het kwartaal in, maar de startdag van het het kwartaal!
Voor het eerste kwartaal van (bijvoorbeeld) 2025 vult dus de periode 01-01-2025 t/m 01-01-2025 in. Voor de overige kwartalen gelden de volgende data:
Kwartaal |
Start periode |
Einde periode |
|---|---|---|
Eerste (jan t/m maart) |
01-01-<jaar> |
01-01-<jaar> |
Tweede (april t/m juni) |
01-04-<jaar> |
01-04-<jaar> |
Derde (juli t/m september) |
01-07-<jaar> |
01-07-<jaar> |
Vierde (oktober t/m november) |
01-10-<jaar> |
01-10-<jaar> |
Voor het factureren van inschrijftarieven en modulen voert u de volgende stappen uit:
Vul de periode in waarover u wilt factureren, zie eventueel de tabel hierboven.
Ga naar de Modulen-tab
Klik op
Er verschijnt nu een nieuw venster
Controleer of de startdatum van de periode juist is
Klik op
Er verschijnt een nieuw venster, hierop ziet u de voortgang van de verwerking
Wacht tot de verwerking klaar is
Ga naar de Nog niet gefactureerd-tab
Klik op
De gevonden verrichtingen worden nu zichtbaar op het scherm
Klik op
Ga verder bij “Stap 3: Facturen versturen/exporteren”
Stap 3: Facturen versturen/exporteren¶
Ga naar de Nog niet verstuurd-tab.
U heeft nu twee mogelijkheden:
Klik op ), doet u dit, dan worden de facturen naar VECOZO verzonden
Klik op , dan maakt u een export aan voor VIP.
Alle facturen exporteren¶
Wanneer u kiest voor Alle facturen exporteren krijgt u een export bestand. Dit bestand is geschikt voor het declareren via VIP.
Volg de aanvullende stappen:
Selecteer de folder waar u de export wilt opslaan
Klik op OK
Ga naar de website van VIP en upload de geëxporteerde facturen