Functie niet beschikbaar?

Het is mogelijk dat de beschreven functionaliteit of instellingen slechts gedeeltelijk beschikbaar zijn in uw versie van Bricks Huisarts. Nieuwe functies worden automatisch beschikbaar zodra ze voor uw omgeving zijn uitgerold.

Via de versie informatie kunt u de meest recente toevoegingen en wijzigingen volgen.

Factureren

Algemeen

In dit hoofdstuk leggen we u de basis uit voor het factureren van “verrichtingen” en van “inschrijftarieven en modulen”.

Stap 1: Factureren starten

Om te starten met factureren start u Bricks Huisarts op en voert u de opdracht FACTUREREN` uit, het factureren venster verschijnt.

Er verschijnt een nieuw venster:

Bij de stappen twee en drie zult u, afhankelijk van wat u gaat factureren, gebruik maken van de tabs Nog niet gefactureerd, Nog niet verstuurd en Modulen.

Stap 2: Keuze facturering

Om te starten met factureren klikt u op de Nog niet gefactureerd-tab.

Maak keuze of u “verrichtingen” of “inschrijftarieven en modulen” wilt gaan factureren en volg hieronder de betreffende stappen.

Verrichtingen

Let op

  • Voor verrichtingen kiest u altijd een periode van een hele maand

  • De begin- en einddatum van een periode kan niet in de toekomst liggen

Voor het factureren van verrichtingen voert u de volgende stappen uit:

  • Vul de periode in waarover u wilt factureren

  • De knop Overzicht niet gefactureerd wordt aanklikbaar

  • Klik op Overzicht niet gefactureerd

  • De gevonden verrichtingen worden zichtbaar op het scherm

  • Klik op Maak facturen voor verrichtingen

  • Ga verder bij “Stap 3: Facturen versturen/exporteren

Inschrijftarieven en modulen

Let op

Het factureren van “inschrijftarieven en modulen” gaat per kwartaal, bij de periode vult u echter niet de begin en einddatum van het kwartaal in, maar de startdag van het het kwartaal!

Voor het eerste kwartaal van (bijvoorbeeld) 2025 vult dus de periode 01-01-2025 t/m 01-01-2025 in. Voor de overige kwartalen gelden de volgende data:

Kwartaal

Start periode

Einde periode

Eerste (jan t/m maart)

01-01-<jaar>

01-01-<jaar>

Tweede (april t/m juni)

01-04-<jaar>

01-04-<jaar>

Derde (juli t/m september)

01-07-<jaar>

01-07-<jaar>

Vierde (oktober t/m november)

01-10-<jaar>

01-10-<jaar>

Voor het factureren van inschrijftarieven en modulen voert u de volgende stappen uit:

  • Vul de periode in waarover u wilt factureren, zie eventueel de tabel hierboven.

  • Ga naar de Modulen-tab

  • Klik op Aanmaken

  • Er verschijnt nu een nieuw venster

  • Controleer of de startdatum van de periode juist is

  • Klik op Uitvoeren

  • Er verschijnt een nieuw venster, hierop ziet u de voortgang van de verwerking

  • Wacht tot de verwerking klaar is

  • Ga naar de Nog niet gefactureerd-tab

  • Klik op Overzicht niet gefactureerd

  • De gevonden verrichtingen worden nu zichtbaar op het scherm

  • Klik op Maak facturen voor modules

  • Ga verder bij “Stap 3: Facturen versturen/exporteren

Stap 3: Facturen versturen/exporteren

Ga naar de Nog niet verstuurd-tab.

U heeft nu twee mogelijkheden:

  1. Klik op Alle facturen versturen), doet u dit, dan worden de facturen naar VECOZO verzonden

  2. Klik op Alle facturen exporteren, dan maakt u een export aan voor VIP.

Alle facturen exporteren

Wanneer u kiest voor Alle facturen exporteren krijgt u een export bestand. Dit bestand is geschikt voor het declareren via VIP.

Volg de aanvullende stappen:

  • Selecteer de folder waar u de export wilt opslaan

  • Klik op OK

  • Ga naar de website van VIP en upload de geëxporteerde facturen