Functie niet beschikbaar?
Het is mogelijk dat de beschreven functionaliteit of instellingen slechts gedeeltelijk beschikbaar zijn in uw versie van Bricks Huisarts. Nieuwe functies worden automatisch beschikbaar zodra ze voor uw omgeving zijn uitgerold.
Via de versie informatie kunt u de meest recente toevoegingen en wijzigingen volgen.
Toegang¶
Algemeen¶
Op de patiëntkaart is onder het kopje portaal van de Algemeen-tab te zien of een patiënt toegang heeft tot Bricks Patiënt. Dit kan toegang zijn via DigiD, of via een account.
DigiD¶
Wanneer een patiënt beschikt over DigiD, dan kan hij inloggen op Bricks Patiënt. U hoeft dus geen toegang voor deze patiënten aan te maken.
Beschikt een patiënt niet over DigiD, maar wel over een Nederlands BSN, dan raden we aan om een de patiënt DigiD aan te laten vragen. Heeft een patiënt geen Nederlands BSN, dan kunt u een account voor deze patiënt aanmaken.
Wanneer de patiënt voor de eerste keer inlogt met DigiD, dan wordt gevraagd om een notificatie e-mailadres op te geven. Dit e-mailadres wordt opgeslagen in het dossier van de patiënt en is te zien op onder andere de patiëntkaart. Het HIS stuurt notificaties naar het ingevulde e-mailadres wanneer, bijvoorbeeld, een e-consult beantwoord is.
De patiënt kan zijn e-mailadres, na inloggen, in het portaal aanpassen onder Mijn persoonlijke gegevens.
Account¶
Aanmaken¶
Om patiënten in te kunnen laten loggen op Bricks Patiënt dient u het account te activeren voor de patiënt. Hierbij dient u er rekening mee te houden dat iedere patiënt een uniek e-mailadres dient te hebben. Het is niet mogelijk om hetzelfde e-mailadres te gebruiken voor vader, moeder én kind of een compleet woonverband.
Het activeren van een account voor een ingeschreven patiënt gaat als volgt:
Zoek de patiënt op
Klik op
bij de patiëntGa in het menu dat verschijnt naar
Er verschijnt nu een venster
Vul het e-mailadres en het mobiele nummer van de patiënt in
Vink de optie “SMS toegang” aan onder het kopje “Toegang”
Klik op
Aanpassen¶
Het aanpassen van de login en dus het e-mailadres als volgt:
Waarschuwing
De login wordt in het HIS pas aangepast op het moment dat de patiënt zijn nieuwe e-mailadres bevestigd heeft.
Zoek de patiënt op
Klik op
bij de patiëntGa in het menu dat verschijnt naar
Er verschijnt nu een venster
Pas het e-mailadres aan
Klik op
De patiënt ontvangt een e-mail om een nieuw account aan te maken o.b.v. het nieuwe e-mailadres
Blokkeren¶
U kunt het account van een patiënt als volgt blokkeren:
Zoek de patiënt op
Klik op
bij de patiëntGa in het menu dat verschijnt naar
Er verschijnt nu een venster
Klik
knop om het account te blokkeren
Status opvragen¶
In het geval een patiënt vragen heeft over de status van zijn account kunt u informatie opvragen over het account. De informatie verschijnt onder het kopje Log in het Inloggegevens venster. De informatie kunt u als volgt benaderen:
Zoek de patiënt op
Klik op
bij de patiëntGa in het menu dat verschijnt naar
In het venster dat verschijnt kunt u de benodigde informatie raadplegen