Autoriseren

Algemeen

Aanvragen voor herhaalmedicatie van assistentes die niet zelfstandig mogen voorschrijven, patiënten, of apotheken kunt u autoriseren via rapport 0044 (Medicatielijst) of via de Autorisatie-tab (indien geactiveerd).

Heeft u de Autoriseren-tab niet aan staan, dan verschijnt er in de Berichten widget op de Welkom-tab een melding dat er nieuwe recepten klaar staan om te autoriseren. U kunt op de melding klikken op direct naar rapport 0044 (Medicatielijst) te gaan.

Recepten autoriseren/afkeuren

Tijdens het autoriseren van recepten kunt u in de Selectie widget filters instellen waarmee u kunt aangeven welke recepten u wenst te autoriseren of af te keuren.

In de Details widget ziet u een overzicht van de te autoriseren aanvragen wanneer u bij de selectie de status “Nog niet geautoriseerd” heeft aangegeven.

Per aanvraag kunt u aangeven of deze goedgekeurd of afgekeurd is.

Wilt u alle aanvragen in 1 keer op “goedgekeurd” zetten, klik dan op de Alles goedkeuren knop of op Alles afkeuren om alle recepten op “afgekeurd” te zetten.

Zodra u op Opslaan klikt worden de goedgekeurde recepten verzonden naar de apotheek.

Autorisatie-tab activeren

Via persoonlijke instellingen heeft u de mogelijkheid om in de hoofdnavigatie de Autorisatie-tab toe te voegen. Activeert u deze mogelijkheid, dan verschijnt de Autorisatie-tab tussen de Agenda-tab en Communicatie-tab.

Let op

Na het activeren van de Autorisatie-tab zal rapport 44 niet meer zichtbaar zijn op de Rapporten-tab.

Autorisatie-tab opties

Heeft u de Autorisatie-tab geactiveerd, dan wordt het aantal te autoriseren medicatie kenbaar gemaakt via een getal achter de het woord “Autorisatie” in de hoofdnavigatie.

U heeft de mogelijkheid om zelf invloed uit te oefenen wanneer u in hoofdnavigatie een melding krijgt dat er te autoriseren medicatie klaar staat. Dit doet u door een persoonlijke filter/selectie in te stellen bij rapport 0044 (Medicatielijst).

De eerste instelling 1 wordt gebruikt om met enige regelmaat te controleren of er medicatie klaar staat om te autoriseren. Zo kunt u, bijvoorbeeld, instellen dat er alleen een melding komt wanneer autorisaties voor u alleen klaar staan of voor een specifiek groep collega’s.

Zolang er geen filter ingesteld krijgt u het aantal herhaal verzoeken te zien die voor de praktijk open staan.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik zien naar welke apotheek een recept verzonden wordt?

Wanneer u met uw muis over beweegt wordt zichtbaar naar welke apotheek het recept verzonden wordt.

Waarom is het niet mogelijk om het recept te wijzigen?

Wanneer u te autoriseren medicatie aan het afhandelen bent en Recept wijzigen wordt weergegeven als Recept wijzigen, dan is het niet mogelijk om het recept te wijzigen.

Dit komt voor wanneer het recept uit meerdere regels bestaat waarvan er 1 of meerdere middelen inmiddels zijn af- of goedgekeurd. U ziet de af- of goedgekeurde middelen niet op de autorisatielijst staan.


Laatst geüpdatet: 14-01-2025 09:13