Afspraak maken

Binnen Bricks Huisarts zijn er meerdere mogelijkheden om een afspraak te maken, dit kan via de:

Via “Agenda” tab

Een afspraak maakt u door op de “Agenda” tab 1 keer op een beschikbaar tijdstip te klikken.

Kiest u voor het kiezen van een tijdstip via de “Zoeken” tab of op de “Agenda” tab een patiënt opgezocht, dan wordt deze automatisch geselecteerd in het venster waarmee u de afspraak maakt.

Heeft u nog geen patiënt gekozen, dan kun u in het venster waarmee u de afspraak maakt een patiënt koppelen.

In het venster dat verschijnt voert u eventueel de opmerking in, deze wordt in de wachtkamer zichtbaar en kan automatisch in de S-regel worden overgenomen wanneer u “Opmerking opnemen in SOEP” aanvinkt.

Geef eventueel aan of u:

  • De afspraak wilt kenmerken als interne afspraak. Dit doet u door “Interne afspraak (niet tonen in portaal)” aan te vinken. De afspraak wordt dan niet zichtbaar in het portaal. .. én de patiënt kan zich er niet voor aanmelden wanneer uw praktijk gebruik maakt van een aanmeldzuil;

  • Een e-mail bevestiging wilt versturen;
    Dit kan alleen wanneer er een e-mailadres van de patiënt bekend is. Gebruik “Wijzig administratief” om een e-mailadres in te stellen.
  • Een afspraakbevestiging wilt printen.

Op het moment dat u de afspraak maakt in de agenda van een zorgverlener die niet gekoppeld is aan de patiënt, dan wordt de naam van de zorgverlener in het rood weergegeven:

../../_images/afwijkende-zorgverlener.png

Om de afspraak definitief op te slaan klikt u op de Opslaan knop.

Tip

Het selectievakje voor het versturen en printen van een bevestiging heeft een geheugenfunctie. U kunt dus instellen of u standaard een bevestiging wilt versturen en/of printen.

Let op

Zoals aangegeven is het mogelijk om eerst een tijdstip te selecteren en daarna een patiënt te zoeken. Als er meer dan één assistente tegelijk afspraken aanmaakt, dan wordt het risico op het maken dubbele afspraken groter via deze werkwijze. Een oplossing hiervoor kunt u lezen in het hoofdstuk “Hoe voorkom ik dubbele afspraken op één tijdstip?

Via AFS-knop

Wanneer u via de “Patiënten” tab een patiënt kiest of na het open van een dossier ziet u rechts in uw scherm, op de hoogte van de patiënt, de AFS-knop.

Door op deze knop de klikken kunt u:

  • snel een afspraak inplannen op basis van een aantal tijdslots;

  • een afspraak plannen via de agenda, klik hiervoor op de Via agenda knop;

  • de komende afspraken van de patiënt zien (en bekijken of wijzigen door op een afspraak te klikken).


Laatst geüpdatet: 21-10-2024 15:06